از سال ۹۶ تاکنون از ۱۸ مرکز نیکوکاری در استان به ۴۲۱ مرکز نیکوکاری رسیده ایم. در طی نشست خبری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز با خبرنگاران، محمد محمدی فرد مدیرکل کمیته امداد استان البرز گفت: در این شرایط اجتماعی و فشارهایی که بر کشور وارد شده است، تحریم ها جامعه ی هدف […]

از سال ۹۶ تاکنون از ۱۸ مرکز نیکوکاری در استان به ۴۲۱ مرکز نیکوکاری رسیده ایم. در طی نشست خبری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز با خبرنگاران، محمد محمدی فرد مدیرکل کمیته امداد استان البرز گفت: در این شرایط اجتماعی و فشارهایی که بر کشور وارد شده است، تحریم ها جامعه ی هدف کمیته امداد و تعامل با حوزه های حاکمیتی به نفع محرومان را نیز تحت تاثیر قرار داده است، که تلاش شده حتی با حداقل امکانات نیز امدادرسانی به نیازمندان صورت پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از فاطمه صادقی، مدیر کل کمیته امداد استان البرز افزود: در طی سال های گذشته کمیته امداد راهبردهای تعاملی و حرکتی خود را برای جذب حداکثری کمک های مردمی، شناسایی ظرفیت ها و اعتماد سازی مناسب در افکار عمومی به نفع رفع نیاز خانواده های مستحق همچنان در پیش گرفته که به لطف خدا روند اعتمادسازی مردم از فزایندگی خوبی برخوردار بوده، که به عنوان نمونه از سال ۹۶ تاکنون از ۱۸ مرکز  نیکوکاری در استان به ۴۲۱ مرکز نیکوکاری رسیده ایم.

محمدی فرد در ادامه گفت: مراکز نیکوکاری به عنوان امتداد اجتماعی نهاد کمیته امداد، کار شناسایی خانواده های نیازمند را برعهده دارند و در استان البرز بیش از ۲۸ هزار خانواده که تعداد آنها ۵۲ هزار نفر می باشد تحت پوشش این نهاد قرار دارند، که با برنامه ریزی های جدید این تعداد افزایش پیدا می کنند.

مدیرکل کمیته امداد در رابطه با اشتغال خانواده های تحت پوشش گفت: با طرح استعدادشناسی مهارتی و حمایت شغلی در کنار خانوارها هستیم، تا با کسب تجربه در بازار بتوانند روی پای خودشان بایستند و در این راستا از سال ۱۴۰۱، معادل ۲ برابر سال گذشته عملکرد پرداخت وام های قرض الحسنه در زمینه اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی را داشتیم.

وی ادامه داد: یکی از ویژگیهای کمیته امداد، تک خدمتی نبودن آن است و خدماتش را متناسب با نیاز در سطوح مختلف جنسیت و سنین پوشش می دهد و یکی از افتخارات استان البرز این است که با تامین ۲۵۴ واحد مسکونی برای ایتام فاقد مسکن تا پایان سال ۹۸ تعیین و تکلیف شده و ۸ هزار نفر در جامعه هدف مستاجر می باشند که برای تامین اجاره از طریق مبلغ های بلاعوض و وام های قرض الحسنه توانستیم، نیاز این خانواده ها را نیز بر طرف کنیم.

محمدی فرد گفت: در حال حاضر ۸ هزار دانش آموز و ۱ هزار دانشجو مورد حمایت این نهاد می باشند که در تامین لوازم تحصیلی و شهریه در خدمتشان هستیم و حتی در میان دانش آموزان رتبه های خوبی برای کنکور در استان البرز شاهد بودیم. بیش از ۴ هزار نفر مشمول طرح ایتام و محسنین در استان البرز می باشند که با حضور ۳۰ هزار نفر حامی و همیار در حال خدمت رسانی به عزیزان هستیم.