بانک مرکزی باید استقلال داشته باشد تا نقدینگی را کنترل و مدیریت کند /  مجلس درباره نواقص تامین دارو قانع نشده است. علی حدادی رئیس مجمع نمایندگان البرز گفت: با توجه به اینکه وزارت بهداشت در زمینه تامین داروهای مورد نیاز مردم، وظیفه سنگینی بر عهده دارد، مجلس درباره نواقص تامین دارو قانع نشده است. […]

بانک مرکزی باید استقلال داشته باشد تا نقدینگی را کنترل و مدیریت کند /  مجلس درباره نواقص تامین دارو قانع نشده است. علی حدادی رئیس مجمع نمایندگان البرز گفت: با توجه به اینکه وزارت بهداشت در زمینه تامین داروهای مورد نیاز مردم، وظیفه سنگینی بر عهده دارد، مجلس درباره نواقص تامین دارو قانع نشده است.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از فاطمه صادقی، علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، چهارباغ و طالقان در مجلس شورای اسلامی در طی نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: مجلس یازدهم اصلاح ساختار اقتصادی و تحول در قوانین را در دستور کار قرار داد و قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برای جلوگیری از رانت و امضاهای طلایی در دهه های طولانی، در مجلس تصویب شد تا دولت آن را اجرایی کند و با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان، زمینه کسب درآمد برای جوانان و پیشرفت کشور فراهم شود.

وی در ادامه گفت: دولت موظف شد یک میلیون مسکن در سال تولید کند. لذا قانون جهش تولید مسکن اختیارات لازم را با منابع مالی در اختیار دولت قرار می دهد و دولت باید زیرساخت های لازم برای ساخت مسکن را فراهم کند. ایجاد شهرهای جدید اشتباه است و بخش زیادی از مشکلات ما مربوط به بافت های فرسوده است. با توجه به اینکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانه خالی در کشور داریم، با قانون مالیات بر خانه های خالی، مالکان را وادار به عرضه کردیم تا بازار مسکن به تعادل برسد.

حدادی گفت: بانک مرکزی باید استقلال داشته باشد تا نقدینگی را کنترل و مدیریت کند، استقراض از بانک مرکزی تورم را به دنبال دارد و متاسفانه دولت قبل، دولت کنونی را بدهکار کرد.

شکست انحصار خودروسازهای داخلی، ارتقا برای رقابتی کردن بازار و جمع شدن بساط بازار سیاه خودروهای خارجی از جمله مصوبات مجلس یازدهم بود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بودجه ۱۴۰۱، ۵ درصد منابع فروش آب سدهای کشور به استان معین اختصاص یافت و در این راستا از ۵۵ میلیون متر مکعب آب سد طالقان، ۳۳ میلیون متر مکعب به غرب استان اختصاص یافته است و کمبود آب نظرآباد با انتقال آب از این سد برطرف می شود.

علی حدادی درباره بلاتکلیفی ۲۱ ساله جاده هشتگرد – طالقان گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای ایمنی جاده و تونل طالقان مصوب شد، در حالیکه طی ۵ سال گذشته، تنها  در ۷۰ متر کار شده بود.

وی افزود: در ماجرای مهسا امینی ملاحظه ای نکرده ایم و امانت دار ملت ایران هستیم، گزارش پزشک قانونی، بیمارستان، تحقیقات محلی از تاکسیران ها جمع بندی شد تا سند محکمی در مجلس قرائت شود.