با حمایت و همکاری همه دستگاه های مربوطه مشکل ترافیک شهر هشتگرد حل خواهد شد، مهندس جواد فلاحتکار، نائب رئیس و رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی و شهرداری هشتگرد گفت: امیدواریم با حمایت دستگاه های مختلف که مجری این امر هستند شاهد اتفاقات خوبی در زمینه حمل و نقل برای مردم […]

با حمایت و همکاری همه دستگاه های مربوطه مشکل ترافیک شهر هشتگرد حل خواهد شد، مهندس جواد فلاحتکار، نائب رئیس و رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی و شهرداری هشتگرد گفت: امیدواریم با حمایت دستگاه های مختلف که مجری این امر هستند شاهد اتفاقات خوبی در زمینه حمل و نقل برای مردم شهر باشیم.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از فاطمه صادقی، جواد فلاحتکار، در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور مدیرعامل تاکسیرانی و حراست و بازرسی شهرداری هشتگرد برگزار شد گفت: در حال حاضر یکی از بزرگترین معضلات این شهر که اگر امروز به آن توجهی نشود و تا چند سال آینده این شهر را درگیر خودش می کند بحث ترافیک شهری می باشد که باید به آن رسیدگی شود.

فلاحتکار در ادامه با ارائه ی چند طرح گفت: شهر هشتگرد یک شهر خطی است که کل امکاناتی که در این شهر از گذشته تاکنون لحاظ شده است، در مسیر یک خیابان بوده و به همین علت به لحاظ ترافیکی ما را دچار مشکل کرده است و از آنجا که، فضای محدودی را در داخل شهر داریم، اولین نیاز این شهر احداث پارکینگ طبقاتی می باشد، که این پارکینگ باید در بهترین نقطه شهر جانمایی شود و در همین جا اعلام می کنم که اگر بخش خصوصی می تواند در این زمینه کمکی نماید، ما نیز حمایت می کنیم تا این کار انجام شود و در صورت عدم حضور سرمایه گذار، از سوی شهرداری اقدام خواهد شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک هشتگرد افزود: شهر هشتگرد تا به امروز طرح جامع ترافیکی نداشته و با پیگیری های آقای رئیسی سرپرست شهرداری شهر هشتگرد مشاوری در این زمینه اخذ خواهد شد تا جانمایی پارکینگ ها و یا اصلاح هندسی میادین و … انجام پذیرد.

یکی دیگر از طرح های ارائه شده، خانه تاکسی می باشد که در این طرح مجموعه ای خواهیم داشت تا تاکسی های شهر در آنجا جمع شوند و این خود باعث کم شدن ترافیک شهر خواهد شد و مسافران نیز از امکانات رفاهی این مجموعه استفاده نمایند که در صورت موافقت دستگاه های مربوطه این کار نیز انجام می شود.

جواد فلاحتکار در ادامه گفت: ما داخل شهر صنوفی را داریم که باعث ایجاد ترافیک در یک نقطه خاص از شهر می شوند و دستگاه های متولی که برای این صنوف مجوز صادر می کنند باید از اداره ترافیک و سازمان حمل و نقل مجوزی دریافت کنند که آیا این صنف در این مکان ایجاد ترافیک خواهد کرد یا خیر؟ که متاسفانه تا به امروز این کار انجام نشده است و همه ی این موارد دست به دست هم داده و یک گره بزرگ ترافیکی را برای شهر بوجود آورده است.

با نصب دوربین های هوشمند ترافیکی دیگر شاهد پارک دوبل ماشین ها در کنار خیابان نیستیم که این امر نیز در دست اقدام است. یکی از موارد دیگری که می توان اشاره کرد نبود کمربندی برای شهر هشتگرد می باشد و درصدد هستیم تا در این بحث اتفاقاتی را رقم بزنیم و امیدواریم با حمایت دستگاه های مختلف که مجری این امر هستند شاهد اتفاقات خوبی در زمینه حمل و نقل برای مردم شهر باشیم.

در ادامه مهندس حمید یکه فلاح رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک افزود: سازمان حمل و نقل در سه حوزه ی حمل و نقل، ترافیک و سوخت و بار فعالیت می کند. در حوزه حمل و نقل روزانه حدود ۲۸ هزار مسافر جابه جا می شوند و در حوزه بار و سوخت که کارهای پروانه بهره برداری و اشتغال انجام می شود. در حوزه ترافیک نیز بحث اصلاحات هندسی و نصب و تعویض تابلوها و خط کشی معابر و بلوک عابر پیاده از جمله خدمات این مجموعه می باشد.

یکه فلاح در مورد بیمه رانندگان تاکسی گفت: در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد، برای بیمه رانندگان طرحی را ارائه دادند که ۵۰ درصد بیمه توسط رانندگان و ۵۰ درصد توسط دولت پرداخت می شد، که بعد از گذشت چند سال دولت تعهدات خود را انجام نداد و از سال ۸۹ به بعد بیمه رانندگان نیز متوقف شد.