دکتر ابوجعفری آیین نامه اینشورتک را خوش آمدگویی صنعت بیمه به شرکت های دانش بنیان، فناور و نوآور دانست.

دکتر ابوجعفری آیین نامه اینشورتک را خوش آمدگویی صنعت بیمه به شرکت های دانش بنیان، فناور و نوآور دانست.

به گزارش ندای البرز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر روح الله ابوجعفری در اولین نشست راهبردی و تخصصی فعالان حوزه اینشورتک در صنعت بیمه گفت: فناوری در صنعت بیمه باید به افزایش بهره وری و یا خلق محصول جدید منتج شود.

مشاور وزیر اقتصاد در امور دانش بنیان، ایجاد زنجیره ارزش در صنعت بیمه از طریق اینشورتک ها را از اهداف اصلی حضور فناوری ها در صنعت بیمه دانست و افزود: حضور اینشورتک ها باید در تمام فرآیندها ی صنعت بیمه به خصوص ارزیابی ریسک و خسارت احساس شود و این نیازمند تسهیل گری از سوی نهاد ناظر صنعت بیمه است.

مدیر گروه اقتصاد دانش بنیان پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری در ادامه چالش های پیش روی توسعه اینشورتک ها در صنعت بیمه را سهم کم بازار بیمه، ضعف اینشورتک ها، تقویت رویکرد فعال نهاد ناظر و تعاملات بین المللی مطرح کرد و گفت: نقش اصلی اینشورتک ها، تحول در مدل های کسب و کار بیمه است که با رفع این مشکلات امکان پذیر خواهد بود.

وی در ادامه به معرفی انواع اینشورتک ها پرداخت و افزود: د رحال حاضر اینشورتک های ارتقاء یافته(کارگزاری های آنلاین)، توانمد سازان( که به توسعه بازار، محصول و منابع انسانی کمک می کنند) و تحول گرایانه(بیمه پارامتریک و ساعتی و ..) در صنعت بیمه فعال هستند که باید متناسب با نیاز هر کدام، به تقویت و توسعه آنها بپردازیم.

دکتر ابوجعفری تدوین آیین نامه اینشورتک از سوی بیمه مرکزی را نوعی خوش آمد گویی صنعت بیمه به شرکت های دانش بنیان، فناور و نوآور تلقی کرد و گفت: بیمه مرکزی آمادگی خود برای همراهی با اینشورتک ها را با تدوین این آیین نامه اعلام کرد و در صدد است با طی دوران گذار، سایر ارکان صنعت بیمه را با اینشورتک ها همراه کند.