کشف تخلف گرانفروشی گوشت قرمز در واحد بسته‌بندی گوشت‌های وارداتی یارانه‌ای، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از کشف تخلف گرانفروشی گوشت قرمز در یک واحد بسته بندی در تهران خبر داد.

کشف تخلف گرانفروشی گوشت قرمز در واحد بسته‌بندی  گوشت‌های وارداتی یارانه‌ای، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از کشف تخلف گرانفروشی گوشت قرمز در یک واحد بسته بندی در تهران خبر داد.

به گزارش ندای البرز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مسعود امرالهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با کشف تخلف گرانفروشی گوشت توسط یکی از شرکت‌های بسته‌بندی اظهار کرد: این شرکت بسته‌بندی گوشت‌های وارداتی یارانه‌ای را بسته‌بندی و توزیع می‌کرد که اقدام به گرانفروشی محصول کرده است و بخشی از گوشت را خارج از شبکه توزیع به بازار عرضه کرده است.

وی افزود: با وجود تاکید بازرسین به عدم تولید و بسته‌بندی گوشت‌های خارج از مصوبه تنظیم بازار، این شرکت از این امر سر باز زده و به دلیل این که تفکیک این گوشت با گوشت تنظیم بازاری امکان‌پذیر نیست، توانستند گوشت را با قیمت بالاتر به بازار عرضه کنند.

امرالهی ادامه داد: بازرسین این تخلف را کشف و پرونده را با جریمه حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند که پس از رسیدگی تا ۲۵ میلیارد تومان قابل تغییر و افزایش است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: واحدهای صنفی که گوشت‌های تنظیم بازاری را بسته‌بندی و توزیع می‌کنند چنانچه تخلفی داشته باشند بازرسین با واحد صنفی برخورد قاطع خواهند کرد.

وی افزود: قیمت‌های تنظیم بازاری گوشت قرمز، ران گوسفندی و سردست گوسفندی با ماهیچه ۳۹۰ هزار تومان، گردن گوسفندی ۲۶۵ هزار تومان، راسته با استخوان گوسفندی ۳۱۰ هزار تومان، قلوه‌گاه گوسفندی بدون استخوان ۲۴۰ هزار تومان، مخلوط گوسفندی ۳۱۶ هزار تومان است و اگر مردم بیش از این قیمت‌ها را در فروشگاه‌ها مشاهده کنند می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ با درج عنوان شرکت بسته‌بندی به بازرسین اعلام کنند تا با گرانفروشی برخورد قاطع صورت گیرد.