مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت:  ۲۰۲ پروژه با هزار و ۶۷۶ میلیارد و۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در تمام نقاط استان در حال اجراست. 

۲۰۲ پروژه در تمام نقاط استان در حال اجراست / مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت:  ۲۰۲ پروژه با هزار و ۶۷۶ میلیارد و۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در تمام نقاط استان در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از فاطمه صادقی، علی زندی‌فر در نشست خبری که به مناسبت هفته حمل و نقل برگزار شد افزود: در دومین سفر ریاست جمهوری به استان که اخیراً صورت گرفت، ۲۸ پروژه راهداری افتتاح و ۱۲ پروژه کلنگ زنی شد که مجموع اعتبار این ۴۰ پروژه به هزار و ۶۳ میلیارد تومان می‌رسد و  تعریض محور سهیلیه یکی از این پروژه ها به شمار می رود که پس از افتتاح آن شاهد تصادف یا خسارتی نبودیم.

وی در ادامه عنوان کرد: در بیش از ۱۱۶ کیلومتر از راه های استان روکش آسفالت انجام شده و ۶۹ کیلومتر لکه گیری آسفالت، ۱۱۷ کیلومتر درز گیری و ۴۲ کیلومتر ساخت راه روستایی از دیگر اقدامات صورت گرفته می باشد که برخی از این آسفالت ریزی‌ها برای نخستین بار پس از انقلاب انجام شده است.

 

کاهش ۳۰ درصدی فوتی های جاده ای در استان البرز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز افزود: در سال های گذشته آمار تصادفات و فوتی ها افزایشی بود و پس از راه اندازی کمیسیون بررسی تصادفات و جمع بندی های انجام شده در سال جاری ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده و در هشت ماه گذشته جزو سه استان برتر از نظر تلفات ناشی از تصادفات جاده ای بودیم. جانمایی نیوجرسی و نرده وسط اتوبان از کارهای انجام شده در این زمینه است و  تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا این رقم به صفر برسد.

زندی فر بیان کرد: یکی از دلایل اصلی مسیر نبودن امکان عملیات عمرانی در شریان‌های اصلی استان البرز از جمله اتوبان کرج-تهران و کرج-قزوین، تردد و ترافیک بالای این مسیرهاست.  ۴۷ نقطه در محور کرج-چالوس مستعد ریزش، رانش و بهمن هستند که ۱۸ نقطه آن مهم و حادثه خیز بودند، مناقصه ای برگزار و گالری های پیش ساخته خریداری شد تا محور کندوان برای همیشه ایمن باشد و در زمان بروز حادثه، خسارت جانی نداشته باشیم.

وی در خصوص دو طبقه شدن آزادراه کرج-تهران گفت: دو گزینه برای این مسیر مطرح بود یکی تونل و دیگری طبقه فوقانی که طرح تونل به دلیل نیاز به تجهیزات رد شد و در حال حاضر بحث طبقه فوقانی مطرح است. اجرای این طرح اقدام سختی نیست که مطالعات طرح جدید انجام شده و با تأمین اعتبار اجرایی می شود.