اجرای ۲۲ پروژه بزرگ صنعتی در کشور به ارزش دو میلیارد دلار، مدیرعامل شرکت بین المللی مهندسی ایران از سه برابر شدن درآمد عملیاتی این شرکت در چهارماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به بودجه مصوب این شرکت خبر داد و گفت: در میانگین ماهانه صورت وضعیت تایید شده شرکت در دوره ۸ ماهه آذر۱۴۰۱ تا تیر امسال تقریبا سه برابر دوره ۲۰ ماهه پیش از آن است.

اجرای ۲۲ پروژه بزرگ صنعتی در کشور به ارزش دو میلیارد دلار، مدیرعامل شرکت بین المللی مهندسی ایران از سه برابر شدن درآمد عملیاتی این شرکت در چهارماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به بودجه مصوب این شرکت خبر داد و گفت: در میانگین ماهانه صورت وضعیت تایید شده شرکت در دوره ۸ ماهه آذر۱۴۰۱ تا تیر امسال تقریبا سه برابر دوره ۲۰ ماهه پیش از آن است.

به گزارش ندای البرز: محمدعلی عزیزمحمدی، مدیرعامل شرکت بین المللی مهندسی ایران همچنین از اجرای ۲۲ پروژه بزرگ ملی در حوزه‌های فولاد، نفت، گاز وپتروشیمی، معادن و غیره خبر داد و گفت: ارزش این ۲۲ پروژه بیش از دو میلیارد دلار بوده است که قرارداد آن امضا شده و در حال حاضر از این میزان ۷۰۰ میلیون یورو آن باقی مانده و در حال اجرا است.

وی در نشست خبری اظهار کرد: این شرکت به‌عنوان یکی از بازوهای اجرایی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) محسوب می‌شود که پروژه‌های بزرگ ملی در حوزه‌های فولاد، واحدهای فرآوری طلا، نفت، گاز و پتروشیمی و… را دست اجرا دارد.

در این میان ۲۲ پروژه بزرگ ملی در این حوزه‌ها در حال اجرا داریم که جزو ۴۸ پروژه‌ پیشران دولت است.

به گفته وی، ارزش این پروژه‌ها معادل دو میلیارد یورو بوده که ۷۰۰ میلیون یورو از آن‌ها باقی مانده است؛ به عنوان مثال می‌توان به پروژه‌های بزرگ و ملی مانند واحد فولادسازی قائنات، واحد فرآوری سنگ آهن، واحد آهن اسفنجی در جنوب کشور و غیره اشاره کرد که می‌توانند پیشران صنعت کشور باشد.

مدیرعامل شرکت بین المللی مهندسی ایران با تاکید بر بومی‌سازی ساخت و تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز در اجرای پروژه‌های بزرگ گفت: در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم در راستای تکیه بر توان داخلی، هر کدام از قطعات و تجهیزات مورد نیاز در این پروژه‌های ملی که توان داخلی‌ سازی داشته باشد، از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تولید شده و در این پروژه‌ها مورد استفاده قرار می‌‌گیرد که می توان به تجهیزاتی مانند جرثقیل‌های سنگین، کاتالیست‌ها، کمپرسورها و غیره اشاره کرد.

عزیزمحمدی ادامه داد: البته در این میان تحریم‌های ظالمانه مشکلاتی پیش روی اجرای این پروژه‌ها قرار داده است که همواره در تلاشیم تا با دور زدن تحریم‌ها و با استفاده از برخی شرکت‌هایی که در خارج به ثبت رسیده‌است، بتوانیم تجهیزات و قطعات مورد نیاز خود را تامین کنیم و خوشبختانه عملکرد مناسبی در این زمینه طی سال‌های گذشته به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای تولید فولاد در کشور اضافه کرد: در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب ظرفیت تولید فولاد در ایران ۵۰۰ هزار تن بود و در حال حاضر به حدود ۵۰ میلیون تن رسیده‌ایم، پیش‌بینی می‌شود تا رسیدن به چشم انداز ۱۴۰۴ بیش از ۵۵ میلیون تن ظرفیت برآورد شده در این سند بالادستی برسیم. همین مسئله سبب شده است که ایران در حال حاضر جزو ۱۰ تولید کننده برتر فولاد در جهان به شمار رود و همگام با کشورهای پیشرو به حوزه تولید فولاد سبز نیز وارد شویم.

مدیرعامل شرکت بین المللی مهندسی ایران (ایریتک) گفت: بر اساس آمارهای موجود، با توجه به اینکه ۲۵ درصد تولید دی‌اکسید کربن (co2) در جهان مربوط به صنعت فولاد است، تولید فولاد سبز می‌تواند در این راستا از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

وی همچنین با اشاره به تنظیم بودجه و برآورد درآمدهای این مجموعه سال‌های اخیر اظهار کرد: درآمد عملیاتی شرکت بین المللی مهندسی ایران در سال ۱۴۰۰ حدود ۹۰۰۰ میلیارد ریال بود که در سال ۱۴۰۱ به ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال رسید و برای سال جاری درآمدی حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال برا%D

برچسب ها
اخبار مشابه
اولین نشست خبری مجموعه مدیریت شهری شهر مشکین دشت در سال ۱۴۰۳ در سالن جلسات شهرداری برگزار شد
نمایشگاه جلوه ی بهار با آثاری از پیشکسوتان و اساتید خوشنویسی کشور در گالری گویا گشایش یافت
چرا پخش سریال حشاشین ممنوع شد؟ سخنگوی رصتا: ممیزی سریال‌های خارجی پسینی است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه بسته شده است.