مدیرکل صمت استان البرز با ارائه گزارشی در خصوص اقدامات صمت البرز در راستاي تحقق شعار سال (مهارتورم_رشدتولید) گفت: طبق آمار 9 ماهه صدور پروانه های بهره برداری استان از 201 فقره در این مدت به 356 فقره افزایش یافته و رشد 77 درصدی در این شاخص اتفاق افتاده است.

افزایش ۷۷ درصدی صدور پروانه بهره برداری در استان البرز/ مدیرکل صمت استان البرز با ارائه گزارشی در خصوص اقدامات صمت البرز در راستاي تحقق شعار سال (مهارتورم_رشدتولید) گفت: طبق آمار ۹ ماهه صدور پروانه های بهره برداری استان از ۲۰۱ فقره در این مدت به ۳۵۶ فقره افزایش یافته و رشد ۷۷ درصدی در این شاخص اتفاق افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل صمت استان البرز، دکتر محمد انصاری در جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت: به منظور جلوگيري از كاهش توليد در بخش صنعت، نياز به تسهيلاتي بالغ بر ۴۰ همت در استان وجود دارد.

انصاری گفت: بيشترين درصد رشد توليد در حوزه صنعت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ متعلق به واحد های تولیدی منسوجات و محصولات چوبي و كمترين رشد مرتبط در حوزه دارو و فرآورده هاي دارويي است كه از جمله دلایل آن می توان به کمبود نقدینگی و كاهش اعطاي تسهيلات بانكي اشاره نمود.

وی ادامه داد: با توجه به آمار شاخص های اقتصادي مربوط به مركز آمار ايران و ميانگين ۱۰ سال منتهي به سال ۹۸، سهم ارزش افزوده بخش صنعت در استان ۲۷ درصد است كه از میانگین كشور (۱۶,۷ درصد)، حدود ۹ درصد بالاتر است.

انصاری با اشاره به اینکه سهم اشتغال بخش صنعت و معدن در استان ۴۳% است گفت: رشد صدور پروانه بهره برداري در نه ماهه اول ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل را ۷۷ درصد است.

راه اندازی مجدد ۱۰ واحد تملیکی و ۱۵۴ واحد تولیدی راکد

مديركل صنعت، معدن و تجارت استان البرز اضافه كرد: از دیگر اقدامات اداره کل صمت می توان به احياي ۱۰ واحد تمليكي و احيای ۱۵۴ واحد توليدي از ابتداي سال ۱۴۰۱ تاکنون با سرمايه گذاري بالغ بر ۲ هزار و ۲۷۷ ميليارد تومان و ايجاد ۳۵۳۶ فرصت شغلي جديد و كسب رتبه اول در كشور اشاره کرد.

وی گفت: بهره برداري ۳۵۶ طرح نيمه تمام با سرمايه گذاري بالغ بر ۲۸ هزار ميليارد تومان و اشتغالزايي مستقيم براي ۲۶۵۰۰ نفر، عملياتي شدن پرداخت ۲۰۸۵ فقره تسهيلات به مبلغ بالغ بر ۳۲ هزار ميليارد تومان، پايش و شناسايي ۲۲ لكه صنعتي استان با بيش از ۳۰ هزار نفر اشتغال موجود و تصويب ۸ لكه صنعتي با اشتغال بالغ بر ۲۵ هزار نفر در سفر هيات محترم دولت به استان بخشی از اقدامات انجام شده است.

انصاری همچنین آماری هم از وضعیت واحد های دانش بنیان استان داد و گفت: افزايش ۴۰ درصدي تعداد مجوزهاي دانش بنيان و كسب رتبه دوم فروش محصولات دانش بنيان در كشور سهم استان البرز در این حوزه است.

وی ادامه داد: پايش ۲۵۱۰ جواز تاسيس ايجادي و توسعه اي صادره و شناسايي ۸۶۰ طرح داراي پيشرفت فيزيكي، پيگيري ويژه جهت تسريع در تكميل ۴۱۰ طرح بالاي ۶۰ درصد، اقدام ويژه جهت بهره برداري ۲۶ طرح داراي اولويت تا پايان سال و نظارت و بازرسي جهت مهار تورم عنوان نمود.