فرآیند تصفیه آب استان البرز بر اساس ۱۷ پارامتر از مشخصاتی که آب سالم باید داشته باشد از جمله شیمیایی، co۲ ، نیترات و ... با بهترین استاندارد روز دنیا انجام می‌شود و در تمام مراحل نیز آزمایش‌های لازم روی آب ورودی، حین تصفیه و آب خروجی به صورت دائم و بدون وقفه انجام می گیرد.

خروجی آب تصفیه شده در استان البرز با رعایت پارامترهای استاندارد روز دنیا / فرآیند تصفیه آب استان البرز بر اساس ۱۷ پارامتر از مشخصاتی که آب سالم باید داشته باشد از جمله شیمیایی، co۲ ، نیترات و … با بهترین استاندارد روز دنیا انجام می‌شود و در تمام مراحل نیز آزمایش‌های لازم روی آب ورودی، حین تصفیه و آب خروجی به صورت دائم و بدون وقفه انجام می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از فاطمه صادقی، در تور رسانه ای شرکت آبفا استان البرز و بازدید اصحاب رسانه از مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب البرز و تصفیه‌خانه آب شرب کرج، از نزدیک با روند کار این دو مرکز آشنا و با مسئولان و کارشناسان این مراکز گفت و گو کردند.

فرزانه زارعی مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان البرز گفت: روزانه ۱۸۰ نمونه آب در استان البرز مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرد و ۱۷ آزمایشگاه در استان برای پایش آب و پساب فعال است و آب شرب مصرفی مردم البرز به طور مداوم توسط این مرکز در حال پایش و بررسی است و مرکز پایش پیگیر سلامت آب است و به مردم در خصوص سلامت آب شرب استان اطمینان خاطر می دهیم.

شهرام حافظ مسئول تصفیه‌خانه‌های شرکت آبفای البرز نیز عنوان کرد: در حال حاضر استان البرز دارای ۸ مرکز تصفیه خانه می باشد و تمام سعی ما بر این است که آب مورد نیاز را از آب های سطحی تامین کنیم و تا حد امکان از ذخایر آب های زیرزمینی استفاده نکنیم تا بتوانیم ذخایر زیرزمینی را حفظ کنیم.

وی افزود: آب شرب مصرفی شهروندان با تصفیه مکانیکی و شیمیایی با بهترین کیفیت، در طول ۲۴ ساعت شبانه روز انجام می شود و تصفیه‌خانه کرج با تصفیه دو هزار لیتر در ثانیه از آب سد کرج و طالقان، یک میلیون نفر از جمعیت کرج را پوشش می‌دهد.