در جلسه رای گیری انتخابات سندیکای بیمه گران که با مشارکت حداکثری مدیران عامل برگزار شد «محسن پور کیانی» با رای قاطع مدیران عامل برای دو سال به عنوان دبیرکل انتخاب شد.

در جلسه رای گیری انتخابات سندیکای بیمه گران که با مشارکت حداکثری مدیران عامل برگزار شد «محسن پور کیانی» با رای قاطع مدیران عامل برای دو سال به عنوان دبیرکل انتخاب شد.

به گزارش ندای البرز به نقل از رازپول، جلسه شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران با دستور انتخاب دبیرکل برگزار شد و پس از دو دوره رای گیری محسن پورکیانی اکثریت آرا را به دست آورد. تعداد آرا او در دوره اول ۲۰ رای و در دور دوم به ۲۶ رای افزایش یافت و به این ترتیب او برای یک دوره دو ساله به تشکیلات سندیکا راه یافت.

محسن پورکیانی که پیش از این سابقه عضویت در شورای عالی بیمه، ریاست شورای عمومی سندیکای بیمه گران، مدیرعاملی بیمه ایران، مدیرعاملی بیمه البرز و … را در کارنامه کاری دارد، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه تهران است.

برخی منابع خبری اذعان دارند که پورکیانی از بیمه ایران استعفا داده و برای حضور در سندیکای بیمه گران دارای منع قانونی نیست.

تجربه عملکردی سید محمد کریمی با نگاهی به سابقه کاری او نشان می دهد که راهبرد وی در مدیریت سندیکا حول رفتارهای سیاسی متمرکز بوده است اما نگرش پورکیانی و رویکرد او به مسائل با توجه به تجربه کاری وی بیانگر این واقعیت است که تمرکز وی به مسائل کارشناسی است بنابراین به نظر می رسد سندیکای بیمه گران در دور جدید  فعالیت با تغییر لحن راهبردی خود تلاش کرده استراتژی خود را به منظر کارشناسی تغییر دهد، رویکردی که به نظر می رسد می تواند آثار مثبتی را برای صنعت بیمه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که در جلسه امروز ۴۱ نفر از مدیران شرکت ها حضور داشتند که در دور دوم آرا رقبای جدی او یعنی سید محمد کریمی به ۹ رای و محمد جواد فرشباف ماهریان به ۶ رای رسید.

گفتنی است سندیکای بیمه گران ایران قدیمی ترین و بزرگترین نهاد صنفی صنعت بیمه کشور است که در حال حاضر ۴۱ عضو دارد. شورای عمومی  بالاترین رکن این سندیکا محسوب می شود و مدیران عامل موسسات بیمه ای در آن عضویت دارند.

از حواشی جلسه امروز می توان به موجودیت  یکباره بیمه پردیس اشاره کرد که مورد قبول هیات رئیسه سندیکا قرار گرفته و به این ترتیب این شرکت نیز برای اولین بار در جلسه رای گیری دبیرکل سندیکا حاضر شده.