معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران بر ضرورت تشکیل کمیته اختصاصی سواحل مکران در بخش کشاورزی و استفاده از دانش بومی مردم منطقه و مدیریت صحیح آن در راستای ایجاد تحول در این سواحل تاکید کرد.

ضرورت تشکیل کمیته اختصاصی سواحل مکران در بخش‌ کشاورزی، معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران بر ضرورت تشکیل کمیته اختصاصی سواحل مکران در بخش کشاورزی و استفاده از دانش بومی مردم منطقه و مدیریت صحیح آن در راستای ایجاد تحول در این سواحل تاکید کرد.

به گزارش ندای البرز به نقل از سازمان شیلات ایران، سیدحسین حسینی در نشست تخصصی تبیین چالش‌ها و راهکارهای سیاستی و تقنینی توسعه سواحل مکران، به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر جهادکشاورزی در توسعه سواحل مکران، بر اهمیت این سواحل در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان گنج پنهان ایران و رویکرد اقتصاد دریامحور اشاره کرد و گفت: توسعه پایدار مناطق سواحل مکران و اشتغالزایی در این مناطق از دیرباز در دستور کار وزارت جهادکشاورزی و سازمان شیلات ایران قرار گرفته است.

وی ضمن تأکید بر ضرورت تشکیل کمیته اختصاصی سواحل مکران افزود: جهت نیل به اهداف وزارتخانه‌ای و سازمانی در خصوص توسعه این سواحل بکر و بی‌بدیل علاوه بر تشکیل کمیته‌های تخصصی در کلیه زیرمجموعه‌های بخش کشاورزی، آنچه که مهمتر است استفاده از دانش بومی مردم منطقه و مدیریت صحیح آن در راستای ایجاد تحولی عظیم در سواحل مکران و ارتقای توسعه، تولید و اشتغال پایدار در منطقه و نقش ما مسوولان به عنوان نهادهای تسهیلگر جهت دستیابی به این مهم است.

حسینی در پایان به تبیین ظرفیت‌های زیرمجموعه‌های بخش کشاورزی در منطقه مکران و ارائه گزارشی از اهم اقدامات و عملکرد سازمان شیلات ایران در معرفی و انجام پروژه‌های مربوطه در بخش‌های مختلف کشاورزی پرداخت.