پایان حضور سلاح‌ورزی در اتاق ایران، جلسه شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران صبح دوشنبه اول آبان با دو دستور جلسه رسیدگی به مسائل اتاق بازرگانی آبادان و همچنین موضوع تخلف در انتخاب رییس اتاق بازرگانی ایران در محل وزارت صمت برگزار شد.

پایان حضور سلاح‌ورزی در اتاق ایران، جلسه شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران صبح دوشنبه اول آبان با دو دستور جلسه رسیدگی به مسائل اتاق بازرگانی آبادان و همچنین موضوع تخلف در انتخاب رییس اتاق بازرگانی ایران در محل وزارت صمت برگزار شد.

‌به گزارش ندای البرز به نقل از ایسنا، در مذاکرات صورت گرفته در جلسه دیروز شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران، اکثریت اعضا ضمن خلاف قانون دانستن روند طی شده در انتخاب حسین سلاح‌ورزی به ریاست اتاق ایران در خرداد ماه گذشته، رأی به برکناری وی از مسوولیت اتاق ایران دادند.

اواخر خردادماه انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران برگزار شد و حسین سلاح‌ورزی به طور غیرقانونی و بدون داشتن تاییدیه دستگاه‌های نظارتی در اتفاقی عجیب از سوی هیات نمایندگان به عنوان رئیس این اتاق انتخاب شد.

انتخاب سلاح‌ورزی در حالی انجام شد که صلاحیت وی پیش از این به صورت قطعی از سوی وزارت اطلاعات رد شده بود اما اصرار وی برای باقی ماندن در این مسئولیت و عدم پذیرش قانون سبب شد که بخش خصوصی در طول ۴ ماه گذشته از داشتن نماینده در بسیاری از شوراهای عالی از جمله پول و اعتبار، بورس و … محروم باشد.

بر اساس این گزارش شورای‌عالی نظارت متشکل از وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر امور اقتصادی و دارائی، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس و دو نایب رئیس اتاق ایران و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران بعد از ظهر دیروز با اکثریت، رأی به برکناری سلاح‌ورزی دادند تا این تصمیم پایانی بر این رویه خلاف قانون باشد.

مواضع و رفتار خلاف منافع ملی سلاح ورزی و حمایت او از اغتشاشگران و معاندان و آسیب زنندگان به امنیت کشور در ماه‌های گذشته مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان بود و عزل او از این جایگاه به عنوان یک مطالبه جدی از دستگاه‌های مسئول مورد درخواست بود.

 

واکنش بهادری جهرمی به ابطال انتخابات اتاق بازرگانی

واکنش بهادری جهرمی به ابطال انتخابات اتاق بازرگانی

علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر با انتشار جمله «ایستادگی بر مُرِّ قانون» به ابطال انتخابات اتاق بازرگانی واکنش نشان داد.

بنابراین گزارش شامگاه دوشنبه اول آبان با رای اکثریت اعضای شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، انتخابات ۲۸ خرداد ریاست اتاق بازرگانی ایران ابطال و حسین سلاح‌ورزی از ریاست برکنار شد.

علی بهادری جهرمی پیش از این هم در اظهاراتی درباره ریاست حسین سلاح‌ورزی در جمع دانشجویان دانشگاه بهشتی، گفته بود: تکلیف صلاحیت آقای سلاح‌ورزی کاملا روشن است و هیئت نظارت که یک نهاد فرا قوه‌ای است به محض تشکیل جلسه ریاست ایشان را تعیین تکلیف می‌کند. دولت به عنوان نهاد نظارتی اظهار نظر کرده است و نهاد مربوطه هم در دولت شفافیت اعلام کرده که واجد صلاحیت نیست.

 

بیگی‌نژاد: باید از قانون تمکین شود/مردم مسئولانی پاکدست می‌خواهند

بیگی‌نژاد: باید از قانون تمکین شود/مردم مسئولانی پاکدست می‌خواهند

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: معرفی آقای سلاح‌ورزی از ابتدا نیز اشتباه بود و لازم است اکنون ایشان از قانون تمکین کرده و با احترام این جایگاه را ترک کند.

هادی بیگی‌نژاد با اشاره به رای هیات عالی نظارت بر ابطال انتخابات اتاق بازرگانی ایران و برکناری سلاح‌ورزی بیان کرد: ماجرا این است که ما در کشوری زندگی می‌کنیم که مردم از مسئولان خود توقعاتی دارند که بعضا توقعات به جایی است و ما باید آن را رعایت کنیم. اگر این اتفاق نیفتد عامل دلسردی مردم شده که به ضرر کشور است و به نفع دشمن خواهد بود و در نهایت به ضرر مردم تمام می‌شود.

وی اظهار کرد: مردم ما توقع دارند مسئولانی داشته باشند که اهل رانت‌بازی و چپاول نبوده و افراد پاکدست باشند مردم ما توقع دارند فردی در جایگاه مسئولیت بنشیند که دارای ویژگی‌های لازم باشد. اگر فردی ناشایست در جایگاه مسئولیت بنشیند دلسردی مردم را به دنبال دارد که در نهایت باعث می‌شود سرمایه اجتماعی نظام آسیب ببیند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه فردی که اکنون برکنار شده براساس گزارش‌ها فردی شایسته برای این جایگاه نبوده و منجر به ایجاد موجی ناامیدی در مردم شده است. افرادی باید در این جایگاه بنشینند که از سلامت برخوردار باشند. معرفی ایشان از ابتدا نیز اشتباه بود و اکنون کار به جایی رسیده که مردم را دلسرد کرده است قطعا برکناری ایشان باعث دلگرمی مردم خواهد شد. مردم از ما که صحبت از پاکدستی و سلامت می‌کنیم انتظار ندارند که چنین مسئولی را در این جایگاه بنشانیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ماجرای ایشان دیگر تمام شده و لازم است ایشان از نظر هیات نظارت تمکین کرده و خودشان با رعایت قانون از این جایگاه کنار بروند و اجازه ندهند کار به بی‌عزتی و برخورد قضایی و امنیتی بکشد.

 

بیاتی: اجرای قانون به نفع همه است؛ سلاح‌ورزی به رای هیات عالی نظارت تمکین کند

بیاتی: اجرای قانون به نفع همه است؛ سلاح‌ورزی به رای هیات عالی نظارت تمکین کند

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا اتاق بازرگانی ایران با دلایل مستند انتخابات اتاق بازرگانی را ابطال کرده و آقای سلاح‌ورزی مانند همه ما باید تابع قانون باشد.

ولی‌الله بیاتی با اشاره به رای هیات عالی نظارت بر ابطال انتخابات اتاق بازرگانی ایران و برکناری سلاح‌ورزی بیان کرد: هیات عالی نظارت بر اتاق بازرگانی متشکل از چند وزیر و مسئولان مرتبط بوده و دارای یک جایگاه قانونی است. مانند شورای نگهبان که بر مجلس شورای اسلامی نظارت می‌کند هیات عالی نظارت اتاق بازرگانی نیز هم بر فرآیند انتخابات نظارت دارد.

وی اظهار کرد: اکنون که این هیات بر ابطال انتخابات رای داده است قطعا دلایل مستند و محکمی دارد که این انتخابات را خلاف تشخیص داده و آن را باطل کرده است. نکته ضروری این است که همه ما باید تابع قانون باشیم؛ چراکه اجرای قانون به نفع همه است.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید همگی قانون را رعایت کنیم چه در مواردی که اجرای قانون به نفع ما باشد و چه در مواردی که اجرای قانون به ضرر ماست تا قانون‌مداری در کشور حاکم شود اگر قانون‌مداری در کشور حاکم باشد خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: اکنون که هیات عالی نظارت بر برکناری رئیس اتاق بازرگانی رای داده است لازم است ایشان(سلاح ورزی) از قانون تمکین کرده و کنار برود.

شامگاه دوشنبه – اول آبان – با رای اکثریت اعضای شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، انتخابات ۲۸ خرداد ریاست اتاق بازرگانی ایران ابطال و حسین سلاح‌ورزی از ریاست برکنار شد.