مدیرعامل شرکت آبفای البرز گفت: از سال گذشته پروژه های زیادر را در حوزه تامین آب آغاز کردیم که در تصفیه خانه شماره ۲، حدود ۲۰ درصد افزایش و تصفیه خانه شماره یک با ظرفیت ۱۶۵ لیتر بر ثانیه هم اکنون به ۴۳۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافته است.
پروژه های زیادی در حوزه تامین آب استان البرز انجام شد / مدیرعامل شرکت آبفای البرز گفت: از سال گذشته پروژه های زیادر را در حوزه تامین آب آغاز کردیم که در تصفیه خانه شماره ۲، حدود ۲۰ درصد افزایش و تصفیه خانه شماره یک با ظرفیت ۱۶۵ لیتر بر ثانیه هم اکنون به ۴۳۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافته است.
به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از آزاده صادقی، حمید رضا نامداری مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در روز ملی آب برگزار شد، گفت: استان البرز به واسطه موقعیت جغرافیایی و اقلیم منطقه که در گذشته به صورت باغشهر بوده ولی در حال حاضر شاهد افزایش جمعیت هستیم و باید در این استان فضایی ایجاد شود تا نوعی دیگر به حوزه آب نگاه کنیم تا بتوانیم معضلاتی که شاهد آن هستیم را برطرف نماییم و در این راستا پروژه های بزرگی را انجام دادیم.
وی افزود: در یک سال اخیر حدود ۱۲۰ حلقه چاه جدید حفر و حدود ۱۰۰ حلقه چاه نیز احیا و بازسازی شده است و با ساخت تصفیه خانه شماره ۳ به استفاده از آب های سطحی دست خواهیم یافت و از ۲۲ درصد فعلی به ۲۸ درصد افزایش دارد.
نامداری عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد آب کشور در حوزه کشاورزی مصرف می شود و در استان البرز نیز ۷۰ درصد منابع آبی، صرف کشاورزی می شود، که باید با تغییر نوع کشت و با توجه به اقلیم بتوانیم از این منابع استفاده کنیم و استان البرز نیازمند طرح آبیاری قطره ای می باشد.
ایشان با بیان اینکه امیدواریم در تابستان امسال هیچ گونه تماسی از طرف مشترکین نداشته باشیم، گفت: در حال حاضر ۳۰ خط ارتباطی را به ۹۰ خط و ۵ پاسخگو را به ۱۷ پاسخگو جهت تماس مشترکین افزایش دادیم.

اخطار آبفای البرز به مشترکان بد مصرف

مدیرعامل آبفای البرز بیان کرد: در البرز ۴ درصد از مشترکان در مصرف آب به عنوان بدمصرف شناخته شده اند که پس از صدور اخطارهای لازم، با این مشترکان برخورد خواهد شد. ما حدود ۲۳ درصد آب بدون درآمد داریم که یک بخش آن مربوط به تلفات ظاهری و کنتورها و مصارف غیرمجاز و ۷ درصد آن نیز ‌نشست زمینه‌ای آب و فاصلاب و حوادث است.
وی ادامه داد: برداشت کل سهمیه اختصاص یافته از سدهای کرج و طالقان، تا خرداد ماه سال آینده و پیش از پیک مصرف تابستان محقق می‌شود و در بخش غربی استان البرز در شهرهای مهستان، هشتگرد، نظرآباد، اشتهارد و در آینده‌ای نزدیک چهارباغ با احداث تصفیه خانه آب با ظرفیت ۲۵ میلیون متر مکعب در سال مشکلاتی که در بخش غربی استان داشتیم، برطرف خواهد شد و شهر نظرآباد و اشتهارد به آب سد طالقان متصل شدند و با تکمیل تصفیه خانه بسیاری از مشکلات در بخش غرب استان نیز برطرف خواهد شد.