کلنگ‌زنی ۲۲۸۰ واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان در استان البرز همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانسی و با دستور ریاست محترم جمهور روز شنبه 28 بهمن‌ماه 1402 انجام شد.

کلنگ‌زنی ۲۲۸۰ واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان در استان البرز / کلنگ‌زنی ۲۲۸۰ واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان در استان البرز همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانسی و با دستور ریاست محترم جمهور روز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به مقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز؛ کلنگ‌زنی ۲۲۸۰ واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان در استان البرز همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانسی و با دستور ریاست محترم جمهور روز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ انجام شد.

از تعداد ۵۹۵۰۰ واحد مسکونی نخبگان، اعضای هیأت علمی، کارکنان و خوابگاه‌های متأهلی دانشگاه‌ها (دولتی و آزاد) در کل کشور، کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی ۲۲۸۰ واحد طی مراسمی با حضور یحیی رمضانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج، عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، مهدی حسنی معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی، مجتبی هاشمیان مشاور مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی انجام شد.

عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این آیین کلنگ‌زنی گفت: دانشگاهیان در سنگری خدمت می‌کنند که چشم امید ملت برای پیشرفت و اقتدار هستند. یکی از عناصر قدرت و شاخص‌های پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مربوط به پیشرفت‌های علمی می‌باشد که توسط دانشگاهیان رقم خورد است.

وی افزود: پیشرفت علمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی آنچنان سریع، عمیق، اصیل و شگفت‌انگیز بود که مایه امید برای مردم و دوستان ما در صحنه بین‌المللی و باعث خشم و ناراحتی نظام استکبار بوده است.

معتمدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تلاش کردند تا دانشجویان و دانشگاهیان را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دهند، خواستند دانشگاه‌ها را به تعطیلی بکشانند اما هوشیاری استادان، دانشجیان و کارکنان دانشگاه مانع از تحقق خواست آن‌ها شد.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها با جدیت فعالیت‌های علمی و آموزشی خود را ادامه دادند و در صحنه‌های مختلفی چون ۲۲ بهمن، عشق خود را به آرمان‌های انقلاب اسلامی نشان دادند و با استعانت از توفیقات الهی که ان‌شاءالله دانشگاهیان همراه با دیگر اقشار مردم در انتخابات پیش رو نیز حماسه‌ای دیگر خواهند آفرید و با شرکت گسترده و فعال خود مانع از سوءاستفاده دشمنان خواهند شد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: پروژه‌ای که امروز در راستای سیاست‌های دولت مردمی کلنگ‌زنی خواهد شد، امکان بهره‌مندی حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر از اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی را برای مسکن‌دار شدن فراهم می‌کند.

وی افزود: این زمین با مساحت حدود ۱۰٫۳ هکتار از ماه‌ها پیش توسط مشاوری که دانشگاه علامه طباطبائی انتخاب کرده بود، مطالعه و نقشه‌های اولیه آن برای جانمائی واحدهای مسکونی و مراکز خدماتی مانند خدمات فرهنگی، مسجد، مدرسه، خدمات رفاهی و فروشگاهی تأیید شده است.

معتمدی در پایان گفت: در راستای قانون جهش تولید مسکن و براساس توافق‌نامه‌ای که فی‌مابین وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شد، هر واحد مسکونی حدود ۵۵۰ میلیون تومان وام دریافت خواهد کرد.