رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بر تدوین اساسنامه سازمان تات به منظور ایجاد ردیف‌های اعتباری پایدار و پویایی فعالیت‌های محققان تاکید کرد.

ایجاد ردیف اعتباری پایدار با تدوین اساسنامه سازمان تات / رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بر تدوین اساسنامه سازمان تات به منظور ایجاد ردیف‌های اعتباری پایدار و پویایی فعالیت‌های محققان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا منادی سفیدان امروز در نشستی با حضور اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و روسای موسسه‌ها و مراکز تحقیقاتی افزود: سازمان تات باید اساسنامه مستقل داشته باشد و سریعا نسبت به آماده کردن پیش‌نویس آن اقدام کند.

وی اظهار داشت: این سازمان می‌تواند خواست‌ها و نکات مورد نظر خود را در زمینه‌هایی همچون تحقیقات، آموزش، مهندسی و ترویج را درج کند و ما با تمام قدرت از آن حمایت می‌کنیم تا در مجلس تصویب شود.

منادی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره مزیت‌های تدوین اساسنامه تات و تصویب آن در مجلس تصریح کرد: اگر این اساسنامه تصویب شود بسیاری از مشکلات سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از جمله در زمینه منابع پایدار مالی حل می‌شود.

وی حل مشکلاتی از جمله در زمینه چارت نیروی انسانی و وابستگی این سازمان را از دیگر مزیت‌های تدوین اساسنامه تات عنوان کرد و گفت: در قالب اساسنامه، سازمان تات چابک‌تر و روان‌تر می‌شود.

وی حمایت  از بودجه تحقیقاتی و محققان را مهمترین حمایت مجلس دانست و بر آن تاکید ورزید.