حذف تأییدیه سازمان غذا و دارو برای سکوهای دارویی؛ کسب‌وکارهای اینترنتی دارای مجوز، دیگر نیازی به دریافت مجوز جدید از سازمان غذا و دارو برای عرضه دارو نخواهند داشت.

حذف تأییدیه سازمان غذا و دارو برای سکوهای دارویی؛ کسب‌وکارهای اینترنتی دارای مجوز، دیگر نیازی به دریافت مجوز جدید از سازمان غذا و دارو برای عرضه دارو نخواهند داشت.

به گزارش ندای البرز، براساس بند «ج» مصوبات هیأت مقررات‌زدایی قرار شده است که سکوهای عرضه دارو که دارای مجوز از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی و یا دیگر مراجع صدور مجوز کسب‌وکارهای اینترنتی باشند، دیگر برای عرضه دارو نیازی به دریافت مجوز جدید از سازمان غذا و دارو نباشند.

متن این بخش از مصوبات هیأت مقررات‌زدایی شامل سه بند می‌شود:

۱٫ همه سکوهای پلتفرم‌های دارای مجوز از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی و یا دیگر مراجع صدور مجوز کسب‌وکارهای اینترنتی می‌توانند در حوزه عرضه دارو از داروخانه‌های دارای مجوز معتبر و تحت نظارت سازمان غذا و دارو به مصرف‌کننده نهایی فعالیت کنند و نیازی به گرفتن مجوز جدید ندارند.

۲٫ سازمان غذا و دارو مکلف است دستورالعمل نظارت بر فرایند فعالیت و همکاری داروخانه‌ها با پلتفرم‌ها برای رسیدن دارو از داروخانه به مصرف‌کننده نهایی را طی چهار ماه تدوین و ابلاغ کند.

۳٫ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است مجوز فروش برخط دارو توسط شرکت‌های توزیع‌کننده به داروخانه‌ها و نیز دستورالعمل به کارگیری خدمات سکوها توسط شرکت‌های توزیع‌کننده را طی چهار ماه ابلاغ کند.

گفتنی است یکی از مشکلات پلتفرم‌های اقتصادی دیجیتال که چندی پیش در جلسه وزیر اقتصاد با کسب‌وکارهای برتر این حوزه که در زمینه سلامت و عرضه دارو فعالیت داشتند این مسأله بود که سازمان غذا و دارو در مسیر ارائه مجوز ارائه خدمات به این کسب‌وکارها سنگ‌اندازی می‌کند.

این مسأله سبب شده بود تا فعالیت‌های کسب‌وکارهای حوزه سلامت در ارائه خدمات فروش دارو به مصرف‌کنندگان در عمل به‌عنوان یک فعالیت غیرقانونی در نظر گرفته شود که می‌توانست تبعاتی برای سکوها به دنبال داشته باشد. به این ترتیب می‌توان گفت که با این مصوبه هیأت مقررات‌زدایی یکی از امضا‌های طلایی سازمان غذا و دارو حذف شد.