رئیس مرکز خدمات نوآوری، پژوهش، انرژی و آب اتاق بازرگانی البرز گفت: داشتن مدل کسب‌و‌کار به عنوان نقشه راه برای بنگاه‌های اقتصادی ضروری است.

داشتن مدل کسب‌و‌کار برای بنگاه‌های اقتصادی ضروری است /  رئیس مرکز خدمات نوآوری، پژوهش، انرژی و آب اتاق بازرگانی البرز گفت: داشتن مدل کسب‌و‌کار به عنوان نقشه راه برای بنگاه‌های اقتصادی ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، داود فدایی در جلسه هم‌افزایی و هم‌اندیشی مرکز خدمات نوآوری، پژوهش، انرژی و آب اتاق بازرگانی البرز با فعالان صنایع آرایشی، بهداشتی و شوینده استان بیان کرد: عمده مشکلاتی که از سوی بنگاه‌های اقتصادی مطرح می‌شود مرتبط به نقدینگی، سرمایه در گردش و پرداخت‌های بیمه‌ای، بانکی و مالیاتی است در حالی که از اهمیت توجه به سرمایه‌های نامشهود غافل هستند.

وی در ادامه به سرمایه‌های نامشهود مشتمل بر فکر، اعتبار، نوآوری و خلاقیت به عنوان عوامل اثرگذار در رشد و توسعه بنگاه‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: یک شرط مهم برای بقاء بنگاه‌های اقتصادی تمرکز بر درآمدهای ارزی است.

رئیس مرکز خدمات نوآوری، پژوهش، انرژی و آب اتاق بازرگانی البرز استفاده از ظرفیت خالی صنایع در حوزه تولید محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده را برای پیشبرد تولید بدون کارخانه مهم برشمرد و افزود: با این اقدامات قدم‌های بیشتری در حوزه صادرات و معرفی برندهای ایرانی در بازارهای بین‌المللی برداشته می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت ورود تکنولوژی به برگزاری نشست‌های تجاری صنایع افزود: امروزه با استفاده از هوش مصنوعی کارهای بزرگی را ‌می‌توان در بازاریابی دیجیتال پیش برد، به عبارتی باید نشست‌های B2C جایگزین جلسات B2B شود.

فدایی در ادامه برنامه‌ریزی بنگاه‌های اقتصادی برای تحقق تولید فناورانه، سهم و جایگاه مناسب در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی و توانمندی در بازار سرمایه را سه عامل مهم برای افزایش درآمد این مجموعه‌های تولیدی و صنعتی برشمرد.

وی در بخش دیگری داشتن مدل کسب‌و‌کار را به عنوان نقشه راه بنگاه‌های اقتصادی ضروری دانست و گفت: بر اساس این نقشه راه و در کنار آن پیاده‌سازی برنامه‌هایی مانند ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان و توجه به توانمندی‌های یک مجموعه تولیدی، بهترین تصمیمات برای پیشرفت‌های آتی یک واحد صنعتی اتخاذ می‌شود.