سال گذشته ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی در استان البرز جذب شد / مدیرکل اقتصاد و دارایی استان البرز با اشاره به ظرفیت های بالای این استان در جذب سرمایه های داخلی و خارجی اعلام کرد: جذب ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی برای این استان تصویب شد.  به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل […]

سال گذشته ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی در استان البرز جذب شد / مدیرکل اقتصاد و دارایی استان البرز با اشاره به ظرفیت های بالای این استان در جذب سرمایه های داخلی و خارجی اعلام کرد: جذب ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی برای این استان تصویب شد.

 به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از ایرنا، “رضا جعفری “ روز شنبه در نشست با خبرنگاران گفت: سال گذشته ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی در این استان جذب شد و امسال نیز پیش بینی می شود چند برابر این سرمایه وارد البرز شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان البرز افزود: ۱۷۰ فرصت سرمایه گذاری طی یک سال و نیم گذشته در این استان شناسایی و به روز رسانی شده است.

وی تاکید کرد: تدوین و ترسیم اطلس سرمایه گذاری به عنوان یکی از مهمترین اقدامات اداره کل اقتصاد و دارایی در ماه های اخیر نقش موثری در معرفی و جذب سرمایه های داخلی و خارجی داشته است.

جعفری گفت: در این اطلس ظرفیت ها، مزیت ها و فرصت های سرمایه گذاری استان البرز به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی شده است و همین امر در استقبال سرمایه گذاران برای حضور در البرز موثر واقع شده است.

وی یکی از اقدامات صورت گرفته برای جذب سرمایه گذاران، معرفی فرصت های سرمایه گذاری بی نام برشمرد و گفت: در این زمینه ۳۰ فرصت سرمایه گذاری بی نام در البرز معرفی شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان البرز با گلایه از برخی دستگاه های اجرایی استان به خاطر کم کاری در معرفی سرمایه گذاری های بی نام بیان کرد: انتظار می رود مجموعه هایی مانند سازمان جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و صنعت، معدن و تجارت استان در این بخش فعالانه تر عمل کنند.

جعفری از تشکیل قرارگاه اصلاح فرایندها در استان البرز به عنوان یک سازوکار مناسب طی چند ماه اخیر در این استان یاد کرد و گفت: اکنون فعالیت این قرارگاه گام بلندی برای شتاب بخشی به جذب سرمایه ها و کاهش موانع کسب و کار شده است.

وی شفاف سازی فرایند سرمایه گذاری ها، شتاب در جذب سرمایه گذاران با استفاده از ظرفیت درگاه ملی مجوزهای کسب و کار و ایجاد شعبه ویژه رسیدگی به جرائم حوزه کسب و کارها را از دیگر اقدامات برای جذب سرمایه ها در البرز برشمرد.

استان البرز دارای سه هزار و ۷۳۰ واحد تولیدی و صنعتی ، ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی حاصلخیز و بیش از ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین است ضمن آنکه این استان با داشتن طبیعت بکر زیبا و مناطق روستایی و تاریخی هدف گردشگری دارای ظرفیت های فراوان سرمایه گذاری است.

قرار گرفتن این استان در مسیر ترانزیتی، همجواری با پایتخت، داشتن منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه باری و مسافری پیام ، استقرار بخش بزرگی از مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی کشور در البرز از دیگرمزیت های این استان است.

همچنین این استان در باب سرمایه های علمی و اجتماعی با داشتن نخبگان فراوان علمی و نام آور یکی از قطب های سرمایه انسانی در کشور به شمار می رود.