جلسه کارگروه ساماندهی اتباع غیرمجاز شهرستان چهارباغ؛ به ریاست مهندس جعفری اسکندرلو فرماندار و با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای دربانی امام جمعه محترم، معاون فرماندار، مشاور فرماندار، بخشداران مرکزی و رامجین، اعضای محترم شورای تامین، اعضای محترم کارگروه و حضور دهقان شیری مدیرکل محترم اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز در محل دفتر فرماندار شهرستان چهارباغ برگزار شد.

ساماندهی اتباع غیرمجاز شهرستان چهارباغ / جلسه کارگروه ساماندهی اتباع غیرمجاز شهرستان چهارباغ؛ به ریاست مهندس جعفری اسکندرلو فرماندار و با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای دربانی امام جمعه محترم، معاون فرماندار، مشاور فرماندار، بخشداران مرکزی و رامجین، اعضای محترم شورای تامین، اعضای محترم کارگروه و حضور دهقان شیری مدیرکل محترم اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز در محل دفتر فرماندار شهرستان چهارباغ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان چهارباغ، سرهنگ چراغی فرمانده انتظامی شهرستان چهارباغ گزارشی از آخرین وضعیت کنترل و سامان دهی و جمع آوری اتباع غیرمجاز در سطح شهرستان را ارائه داد و افزود: با طرح های ضربتی که بر اساس ابلاغ ها و دستورالعمل های اعلام شده از مراجع بالادستی در منطقه صورت گرفته است.

خوشبختانه با تلاش همکاران ساعی در فراجای شهرستان در این زمینه شاهد کاهش جرایم از جمله سرقت،تجاوز و جرایم خشن شده ایم، اما این تلاش ها نیاز به همراهی تمامی دستگاهها در عدم بکارگیری و استفاده از این اتباع غیرمجاز دارد تا ثمره زحمات مسئولین شهرستان ملموس تر برای مردم شریف باشد.

صفری دادستان شهرستان چهارباغ نیز در این جلسه با تاکید براینکه هرگونه حضور تبعه غیرمجاز برای تمامی موضوعات من جمله امورات مهم مردم و جامعه مضر است خاطرنشان کرد: از زحمات مجموعه فراجای شهرستان قدردانی نموده و بشدت و قاطعانه با بکارگیری و استفاده از این افراد برخورد خواهیم کرد.

دهقان شیری مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز نیز در این جلسه بیان داشت: در استان البرز ۶٠ نقطه آلوده در این مبحث وجود دارد، در شهرستان چهارباغ طبق آمار برآورد شده حدود ۳۸ تا ۴۲ هزار نفر اتباع غیر مجاز ساکن هستند.

وی در ادامــه اظهار داشت:حضور اتباع غیرمجاز باعث ایجاد تنش های مختلفی در بخش های بهداشتی، آموزشی و تداخلات دیگری در جامعه خواهد شد و میبایست تلاش کنیم از این موضوعات کاسته شودـ

مهندس جعفری اسکندرلو فرماندار شهرستان چهارباغ پس از استماع ارائه گزارشات مسؤلین و اعضای کارگروه با تاکید بر ساماندهی و جمع آوری اتباع غیرمجاز تصریح کرد: این دغدغه باید اولویت تمامی دستگاهها باشد و از بکارگیری این افراد بایستی جلوگیری شود، و همچنیــن گشت مشترک به صورت مکرر توسط دستگاههای متولی انجام پذیرد.

شایان ذکر است این نشست با دستور کار بررسی تبعات اسکان، اشتغال اتباع بیگانه غیرمجاز و راهکارهای مقابله با آن در مناطق مختلف شهرستان برگزار شد.