مسئولان حمایت کنند به بازارهای اروپایی ورود می‌کنیم، شرکت بتادنت، برندی معتبر در صنعت دندانپزشکی است که به دلیل کیفیت بالای محصولات خود توانسته است در کنار سایر برندهای معتبر جهانی، جای خود را در بازار کشورهای همسایه باز کند. به گزارش ندای البرز، این شرکت اکنون به دنبال ورود به بازارهای کشورهای اروپایی است […]

مسئولان حمایت کنند به بازارهای اروپایی ورود می‌کنیم، شرکت بتادنت، برندی معتبر در صنعت دندانپزشکی است که به دلیل کیفیت بالای محصولات خود توانسته است در کنار سایر برندهای معتبر جهانی، جای خود را در بازار کشورهای همسایه باز کند.

به گزارش ندای البرز، این شرکت اکنون به دنبال ورود به بازارهای کشورهای اروپایی است و در این میان، حمایت مسئولان می‌تواند دستیابی به بازارهای اروپایی را تسهیل کند، اما باوجود تاکیدات مقام معظم رهبری به حمایت از تولید کنندگان، حمایتی در کار نیست . با همه این بی مهری‌ها اما بتادنت راه خود را برای حضور در بازارهای جهانی می‌پیماید، راهی که علاوه بر ارزآوری سربلندی و عزت ایران را در پی دارد.

 بتادنت تامین کننده ۸۰ درصد نیاز بازار داخلی 
مدیر تولید شرکت «بتادنت» ضمن معرفی محصولات این برند گفت: ما برای اولین بار در ایران، کامپوزیت دندانپزشکی و علاوه بر آن رزین الگوبرداری (قالب گیری) را در این شرکت دانش بنیان تولید می‌کنیم که این محصول با بهترین برندهای اروپایی رقابت می‌کند.

حجت صفرزاده افزود: این شرکت تولیدی که در سال ۱۳۸۲ تاسیس شده در شهرک صنعتی ماکو فعال است. در این شرکت تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی لابراتوری تولید و بیش از ۸۰ درصد نیاز بازار ایران را تامین می‌کنیم.

  تولید سیلر عصب کشی و مواد قالب گیری 
حجت صفرزاده، مدیر تولید شرکت بتادنت: تولید وعرضه مواد اولیه دندان مصنوعی و بیس رزین‌های دنچر لثه ،آرزویی بود که به لطف خدامحقق شد واین تجربه شیرین ما را بر آن داشت تا با همکاری اساتید داخلی و همراهی شرکت‌های بین المللی صاحب امتیاز (پتنت)، بخش R&D شرکت را در سال ۱۳۹۳ فعال کنیم.

همچنین با احداث کارخانه جدید، تولید مواد دندانپزشکی از جمله سیلر عصب کشی و مواد قالب‌گیری دندانپزشکی (تحت لیسانس ترادنت آلمان) را آغاز کردیم و هدف خود را بر گسترش سبد محصولات دندانپزشکی در سال‌های آتی بنا نهاده‌ایم.

محصولات این شرکت در سراسر ایران عرضه می‌شود و علاوه بر آن، صادرات گسترده از محصولاتمان را نیزداریم. عضو هیئت مدیره شرکت بتادنت با بیان اینکه این شرکت محصولات جدیدی در دست تولید دارد، ادامه داد: یکی از این محصولات، سیلرعصب‌کشی است که برای اولین بار در ایران تولید شده و از نظر کیفیت و قیمت با محصول مشابه امریکایی آن رقابت می‌کند.

 تسهیلات بدهند از واردات خمیرقالب‌گیری بی‌نیاز می‌شویم
برای اولین بار درایران، خمیر قالب‌گیری دندانپزشکی تولید کرده‌ایم ؛ ماده ای که به دلیل نیاز کشور، واردات بسیار چشمگیری دارد. عضو هیات مدیره شرکت بتادنت با بیان این مطلب افزود: با تولید خمیر قالب گیری داندانپزشکی توانسته ایم برای خروج ارز از کشور اقدام کنیم اما متاسفانه چون در این زمینه از ما حمایت‌ کافی نمی‌شود تا به حال از هیچ ارگانی تسهیلاتی دریافت نکرده ایم هنوز نتوانسته ایم این خط را راه‌اندازی کنیم.

این درحالی است که گواهی تولید خمیر قالب گیری دندانپزشکی را زیر نظر سازمان دانش بنیان دریافت کرده ایم. در عین حال صفرزاده تاکید کرد: منتظر تهیه مواد اولیه و یکسری ماشین‌آلات در این زمینه هستیم که بتوانیم این محصول را به تولید انبوه در کشور برسانیم.

 صادرات گسترده محصولات بتادنت به کشورهای همسایه
صفرزاده گفت: شرکت «بتادنت» صادرات زیادی به کشورهای همسایه از جمله آذربایجان، افغانستان و پاکستان دارد واکنون ۸۰ درصد بازار آذربایجان را پوشش می‌دهد. همچنین در حال اخذ نشان CE شماره داریم تا بتوانیم محصولات خود را به بازارهای اروپایی هم صادر کنیم.

عضو هیات مدیره «بتادنت» با تاکید بر هدف‌گذاری برای صادرات محصولات این مجموعه به بازارهای اروپایی افزود: قرار است در چند ماه آینده متخصصان اروپایی برای ممیزی محصولات ما به اینجا بیایند که اگر بتوانیم CE اروپا را دریافت کنیم می‌توانیم صادرات بسیار خوبی از محصولاتمان را به کشورهای اروپایی داشته باشیم.

 ۵۰۰ هزار دلار ارزآوری
صفرزاده درباره میزان فروش این محصولات گفت: محصولات ما کل بازارایران را پوشش می‌دهد؛ میزان فروش داخلی ما حدود ۱۵۰میلیارد تومان است و صادرات خوبی هم به کشورهای همسایه داریم که رقمی حدود ۵۰۰ هزار دلار در سال است.

 ضرورت تخصیص تسهیلات برای افزایش تولید و اشتغالزایی
مدیر تولید شرکت «بتادنت» در ادامه خاطرنشان کرد: این مجموعه بعد از دریافت مدرک دانش بنیان برای تولید محصولات خود اقدامات زیادی را انجام داد که بتواند در منطقه آزاد ماکو اشتغال‌زایی بیشتری داشته باشد، باوجود این، متاسفانه در این زمینه از هیچ نهاد، ارگان و بانکی نتوانستیم تسهیلات دریافت کنیم.

مسئولان زیادی تاکنون برای بازدید از این مجموعه آمده‌ و قول‌های زیادی به ما داده‌اند ولی متاسفانه هیچ کدام از این وعده‌ها تاکنون محقق نشده است. وی با بیان اینکه مجموعه بتا دنت، در منطقه آزاد ماکو برای اولین بار مدرک دانش بنیان دریافت کرده است، تصریح کرد: متاسفانه تاکنون از هیچ تسهیلاتی نتوانسته ایم برای پیشرفت و توسعه کار خود استفاده کنیم.

درحال حاضر هم دو طرح نیمه‌تمام در دست داریم که اگر تسهیلات خوبی در این زمینه دریافت کنیم شاید بتوانیم علاوه بر اشتغالزایی برای ۱۲۰ نفر که در این مرکز فراهم شده، در عرض یک سال تا ۳۰۰ نفر در این مرکز، شغل ایجاد کنیم.

صفرزاده با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۲ را سال تولید، اشتغال و موانع زدایی معرفی کرده‌اند، اظهار کرد: ما تا کنون در این زمینه تلاش زیادی‌ کرده ایم، اما مسئولان محترمی که از اینجا بازدید به عمل می‌آورند، متاسفانه کمتر به وعده‌های خود عمل می‌کنند.

 نه بانک مرکزی پاسخگوست نه مسئولان
عضو هیات مدیره «بتادنت» در پایان گفت: سال گذشته به دلیل صادرات محصولاتمان به کشور آذربایجان نزدیک به ۳۰ هزار یورو به حساب ارزی ما واریزشد اماهنوز نتوانسته ایم آن را دریافت کنیم و هیچ مسئولی هم پاسخگو آن نیست ، حتی بانک مرکزی هم در این زمینه جوابگو نیست.

 همه شاخص‌ها را برای ورود به بازارهای اروپایی داریم
در راستای توسعه محصول و فناوری تولید ، شرکت بتادنت همکاری خود را در سال ۲۰۱۸ با شرکت ترادنت آلمان آغاز کرد . این شرکت یک موسسه خصوصی تحقیقاتی است که بر روی مواد پلیمر دندانی همچنین مواد دندانپزشکی بر پایه بایو متریال فعالیت دارد.

شرکت آلمانی ترادنت محصولات دندانپزشکی را با دانش فنی و تکنولوژی تولید و تحت لیسانس خود در اختیار شرکت‌های تولید کننده قرار می‌دهد وبه مدت ۵ سال توسط کارشناسان فنی بر نحوه تولید و کیفیت محصول نظارت کامل دارد.

شرکت بتادنت با پشت سرگذراندن این مراحل، نه تنها موفق به تولید با کیفیت محصولات موردنظر شده که توانسته است حضور پررنگی در بازارهای کشورهای همسایه از جمله آذربایجان و ترکیه داشته باشد. این شرکت با توجه به توانمندی‌های خود در تلاش به دستیابی به بازارهای اروپایی است.

این مشکلات باعث دلسردی ما در تولید می‌شود که با عرق ملی و عشق به تولید در منطقه آزاد ماکو که در آخرین نقطه ایران قرار دارد، فعالیت می‌کنیم.

با همه این مشکلات، شرکت بتادنت رو به رشد است و ما با استفاده از همه ظرفیت‌ها و منابع خود، برای توسعه شرکت و افزایش تولید، اقداماتی در دست داریم ولی برای دستیابی به این اهداف نیازمند حمایت بیشتر دولت و مسئولانیم تا بتوانیم در این زمینه تسهیلاتی را برای افزایش تولید و صادرات بیشتر دریافت کنیم.