دکتر البرزی در جلسه هماهنگی کاشت نهال در شهرستان که با حضور مدیرکل منابع طبیعی استان البرز و جمعی از مدیران دستگاه ها در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب، دستور کاشت یک میلیارد اصله نهال و درخت در کشور را صادر فرموده اند و برای تحقق منویات ایشان، ما تکلیف داریم تا ۳۵۰ هزار اصله نهال در سطح این شهرستان غرس نمائیم.

کاشت ۳۵۰ هزار نهال در شهرستان ساوجبلاغ /  دکتر البرزی در جلسه هماهنگی کاشت نهال در شهرستان که با حضور مدیرکل منابع طبیعی استان البرز و جمعی از مدیران دستگاه ها در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب، دستور کاشت یک میلیارد اصله نهال و درخت در کشور را صادر فرموده اند و برای تحقق منویات ایشان، ما تکلیف داریم تا ۳۵۰ هزار اصله نهال در سطح این شهرستان غرس نمائیم.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از روابط عمومی فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در این جلسه با تأکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های شهرستان موظف به احیا و حفاظت از محیط زیست هستند، گفت: همه ما در حفظ محیط زیست مسئول هستیم و باید کاشت نهال و درختان را در جهت احیای محیط زیست در محل زندگی خودمان عملیاتی نمائیم.

وی افزود: کاشت نهال و درخت باید بصورت هدفمند و با توجه به شرایط اقلیمی و محیطی ومتناسب با نیاز منطقه انجام شود و همگونی با طبیعت در این امر لحاظ گردد.

فرماندارشهرستان ساوجبلاغ تصریح کرد: در سال‌های اخیر، به منابع طبیعی و بقای جنگل‌ها اهتمام ویژه ای شده است.

وی گفت: شهرداران، بخشداران، دهیاران و ادارات زیربط بعنوان همکار و پشتیبان، در خط مقدم حفاظت از منابع طبیعی هستند و بایستی با حساسیت و اهمیت بالایی در جهت توسعه این بخش کمک نمایند.

دکترالبرزی در پایان خواستار شناسایی و مشجر نمودن اراضی شیب‌دار با درختان مثمر شد و ابراز امیدواری کرد این طرح ملی رهاورد خوبی برای مردم و کشور داشته باشد.

 

در استان البرز ۴۰ میلیون اصله نهال تولید می شود

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز نیز با بیان اینکه در استان البرز ۴۰ میلیون اصله نهال تولید می شود و در این خصوص مشکلی وجود ندارد، افزود: تعهدی که برای استان البرز در نظر گرفته شده، کاشت دو میلیون نهال است.

وی گفت: وجود مناطق بکر و همچنین تراکم جمعیت و وجود بخش صنعتی دراستان البرز از چالش های پیش روی ما در کاشت نهال و توسعه منابع طبیعی است و صنایع با چندین برابر ظرفیت استاندارد در این استان بارگذاری شده است.

مهندس بیات افزود: کاشت ۲ میلیون نهال در استان البرز می تواند ظرفیت و پتانسیل خوبی را در بخش منابع طبیعی برای استان ایجاد نماید و موجب توسعه فضای سبز و تولید اکسیژن باشد.

وی افزود: یازدهم آذر ماه زمان آغاز طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور است و روستای شلمزار شهرستان ساوجبلاغ نیز بعنوان پایلوت اجرای این طرح در استان البرز در نظر گرفته شده و عملیات اجرایی طرح به نام “شهدای مقاومت” و قطعه ساوجبلاغ به نام نامی ” شهدای استان البرز ” آغاز خواهد شد.