بر اساس ماده ۶۶۰ قانون مجازات اسلامی جرم بوده و مشمول جریمه است. کسانی که از طریق انشعابات غیرمجاز به شبکه وصل می‌شوند، علاوه بر عدم پرداخت هزینه خدمات خود و با تجاوز به حقوق دیگر مشترکان، موجب وارد شدن خسارت به شبکه آبرسانی و بحران کمی و کیفی آب نیز می شوند. به همین خاطر موضوع شناسایی انشعابات غیرمجاز با حساسیت ویژه از سوی آبفا استان البرز دنبال می‌شود.

۱۰۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در کرج جمع آوری می شود / بر اساس ماده ۶۶۰ قانون مجازات اسلامی جرم بوده و مشمول جریمه است. کسانی که از طریق انشعابات غیرمجاز به شبکه وصل می‌شوند، علاوه بر عدم پرداخت هزینه خدمات خود و با تجاوز به حقوق دیگر مشترکان، موجب وارد شدن خسارت به شبکه آبرسانی و بحران کمی و کیفی آب نیز می شوند. به همین خاطر موضوع شناسایی انشعابات غیرمجاز با حساسیت ویژه از سوی آبفا استان البرز دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از ندای البرز روابط عمومی آبفا البرز: حمیدرضا نامداری مدیر عامل شرکت آبفا البرز با اشاره به شناسایی ۱۰۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز سطح کلانشهر کرج گفت : جمع آوری و قطع ۱۰۰۰ فقره انشعاب در دستور کار قرار گرفته است.
حجم آب مصرفی شناسایی شده از این تعداد انشعاب غیر مجاز را ۱میلیون و ۶۱۲ هزار متر مکعب و حجم فاضلاب غیر مجاز را ۱۷۰ هزار متر مکعب  است.