مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: همزمان با هفته دولت ۴۵ پروژه در بخش های مختلف منابع طبیعی و آبخیزداری آماده بهره برداری شد و بخشی از این طرح ها از ابتدای هفته دولت وارد عرصه شده است.

۴۵ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در البرز به مرحله بهره برداری رسید / مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: همزمان با هفته دولت ۴۵ پروژه در بخش های مختلف منابع طبیعی و آبخیزداری آماده بهره برداری شد و بخشی از این طرح ها از ابتدای هفته دولت وارد عرصه شده است.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز، اصغر بیات روز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این پروژه ها با اعتباری ۶۵۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی آماده شده است، افزود: از این تعداد پروژه، ۱۷ طرح در بخش آبخیزداری در شهرستان های کرج، ساوجبلاغ، اشتهارد و طالقان انجام شده است.

وی بیشترین طرح آبخیزداری را در شهرستان طالقان با ۶ پروژه دانست و اظهار کرد: ۲۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات این طرح ها از محل بودجه ملی و ۱۱۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ پروژه نیز در بخش جنگل و تولید نهال اجرا شده، گفت: این طرح ها با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال انجام شده که ۱۵ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات دولتی هزینه شده است.

بیات به اجرای ۱۱ پروژه بیابان نیز با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود:‌ این پروژه در قالب نهالکاری، تولید نهال، مبارزه با آفات، حفاظت و قرق و مدیریت رواناب اجرا شده است.

وی تصریح کرد: همچنین یک پروژه مرتع نیز با موضوع مدیریت چرا و کنترل دام با مشارکت انجمن صنفی مرتع با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به اجرا رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: چهار پروژه نیز با موضوع تامین و تجهیز پاسگاه حفاظتی جهان نما، کردان و اشتهارد با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال انجام شده است.